"Krakadilas" - tai valtis iš keturių statinių

Kategorijos: 


Mėgstu žvejoti, tad jau seniai norėjau turėti valtį. Pats lengviausias kelias, žinoma, nusipirkti. Sumoki ir nesuki sau galvos. Tačiau eiti pačiu lengviausiu keliu, paprastai tariant - neįdomu. 
Ėmiau internete ieškoti kaip pasidaryti pačiam. Nemažai teko matyti įvairiausių variantų. 
Netyčia už "akies" užkliuvo valtis padaryta iš... tepalo statinių... pasirodo šia idėja pasidalino brolis latvis. https://www.youtube.com/watch?v=NT5vIvcV78s

Ką gi, ačiū Jam, o mes su kolega pasitarėm, kad būtų visai įdomus reikalas. 
Kadangi nebuvau nusiteikęs daug investuoti į šį projektą, kuris nebuvo aišku ar pavyks, tai paieškojęs internete radau  keturias statines po 2 eurus, kurias vėliau reikėjo tiesiog išsivalyti.


Ėmėmės darbo - perpjovėm išilgai pusiau bei nupjovėm viršutinę statinės dalį.Pusiau perpjovėme su diskeliais metalui, sunaudojom apie 9 vnt. (pirkau pigiausius "senjoruose" berods už 3 eur./10 vnt.),


Statinių viršų išpjovėme su elektriniu siaurapjūkliu (5 eur/3 vnt už pjūklelius geresnės kokybės, sunaudojom du). Išpjovus viršų, likusį skardos kraštelį, tiesiog tereikia užplakti gražiai plaktuku. 

Atlikus šiuos darbus, toliau svarbus momentas yra kuo įmanoma tiesiau perlenkti statines išilgai pusiau, tam paprasčiausiai nusipiešėm liniją ir padaužėm plaktuku ties tomis vietomis kur suformuoti statinės sutvirtinimai. Lenkimo kampas iš akies, bet panašiai gaunasi apie 100-110 laipsnių. 
Virinimo darbus atliko kolega, nes anas labiau patyręs. Tiesiog jungėme statines viena prie kitos ir virino. Galui užvirinti panaudojome jau likusias išpjautas dalis. Perpjautos tepalo išpylimo skylės puikiai tinka irklams pasidėti.

"Smagiausia" dalis buvo priekis. Reikėjo sugalvoti, kaip išlankstyti, kad jis būtų pakilęs. Brolis latvis tiesiog supjaustė statinę į kelias dalis, ir "perdengimo" būdu sujungė. Mes darėm kiek kitaip -  išpjovėm du lygiakraščius trikampius iš tiesiog "sutempėm".
Tiesa, svarbu prieš darant tiksliai išpjauti, gerai pasimatuoti, nes kaip tyčia priekinė statinė išilgai buvo išpjauta paskubomis ir turėjo apie 4 cm paklaidą į šoną, tai sukėlė papildomų problemų, nes nepavyko iškarto simetriškai sutempti. Šiaip ne taip suvirinus, vėliau beliko privirinti priekį iš jau atpjautos skardos. Taigi, tos pačios statinių skardos, ne tik užteko visai valčiai, bet dar ir liko. Prie kiekvienos siūlės privirinom po veržlę, kad būtų patogu transportuoti.
 
Rezultatai pradėjo džiuginti. Teko dar kartą apsilankyti "senjoruose" ir paploninti kišenę - dažai 3kg/18 eurų, dažymo reikmenys apie 2 eurus bei suvirinimo siūlių hermetikas - 10 eurų. Taip pat Vikingo parduotuvėje, už berods 3 eurus įsigijau laikiklius ir tvirtinimus irklams. Valties siūlės buvo nuteptos hermetiku bei nudažyta sodria žalia spalva. Taigi taip paruošta iškeliavo į kitą miestą. 

Ten, kolega Algirdas, šauniai sumontavo šonus (radome geresnių dailylenčių
ir jos buvo prisuktos prie šonų). Jis taip pat sukonstravo suoliukus bei pagamino irklus! 
Vidinės valties pertvaros yra gana aštrios, joms buvo panaudota nereikalingi automobilio durelių chromuoti apvadai, o priekinės dalies briaunai - automobilio durelių guminės sandarinimo juostos. 
 
Labai knietėjo išbandyti ar bent jau plaukia,  nugabenom valtį prie vandens ir pasirodo,
viskas puikiausiai pavyko - valtis lengvai čiuožia vandens paviršiumi ir yra stabili bei manevringa. 
Išbandėme plaukti trise - jokių problemų! Pasak vieno kolegos tokia valtis galėtų atlaikyti 
apie 1,5 tonos svorio - nežinau, galbūt. (Iš tiesų keturios statinės po 200 litrų - tai 800 kilogramų vandens. Išeitų, valties keliamoji galia - 0.8 tonos. - P.D. past.)

Išlaidos -  iki 80 eurų (sudėjus visas smulkmenas). 

Beliko duoti valčiai pavadinimą! Atėjo "iš vaikystės" - "KRAKADILAS". O tada gimė mintis pasitelkti primirštus dailės įgūdžius ir paversti šią valtį tikru ŽVĖRIMI!!!
Tiesa, gaminant šią valtį buvo daug skeptiškai nusiteikusių, tačiau
skeptikai suprato savo klaidą!
O jūs įvertinkit, kaip pavyko:
 

Mindaugas RAMOŠKA,

Autoriaus nuotraukos ir filmukas